effektiv digital marknadsföring

marknadsföringDigital marknadsföring

Detta inlägg handlar om hur du kan bli mer effektiv i din digitala marknadsföring. En utmaning för många är att koppla investeringarna i annonsering till faktiska resultat i avseende nya kunder och nya affärer. Ett annat problem är att hinna ta reda på vilken kanal är bäst för ett visst erbjudande innan man blåst hela budgeten så man kan dirigera om sina resurser till det område där avkastningen är bäst. 

funnel

Funnel.io

Som tur är har det dykt upp ett svenskt företag som snabbt håller på att etablera sig som den digitala marknadsförarens bästa vän. Funnel.io hjälper till med att koppla ihop kampanjinformation i en hel massa källor till rätt google analytics data så du kan se utfallet av investeringen direkt i färdiga dashboards. Du får helt enkelt hjälp med allt det svåra/tråkiga/tidkrävande och kan fokusera dig på analys och styrning.

Asbra! Men vad har det med alteryx att göra frågar sig vän av ordningen?

API

Jo, funnel.io har ju ett api som gör att du enkelt får hem informationen och kan knyta det samman med era interna data. Detta för att berika det med kundvärdesanalyser, segmentering och kampanjkategoriseringar. Alteryx är ju en perfekt miljö att snabbt komma åt och sätta ihop olika källor av information så därför vill jag ta upp i detta forum.

API’et tog ca. ½ timma att implementera och dokumentationen om hur ni gör finns online.

Vill du ha min enkla prototyp av flödet så är det bara att du hör av dig, så ska jag maila över den.

Mvh//Leif Engdell
Produktspecialist

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *